ŠPECIFIKÁ NAŠEJ PRÁCE
Kladieme za cieľ aplikovať liečebno-pedagogický prístup a deti podporovať v rozvoji
-
Deti pred prijatím prejdú anamnestickým pohovorom za prítomnosti rodiča – kde nás zaujímajú okrem diagnózy, prejavy postihnutia, zmyslové obmedzenia/možnosti, čo dieťa má rado, čo nemá rado, s cieľom spoznať dieťa čo najlepšie
-
Citlivo pristupujeme k adaptácii. Potrebnú dobu je rodič spolu s dieťaťom a trávi s ním u nás čas, kým si dieťa zvykne na nové prostredie a ľudí
-
Kladieme za cieľ aplikovať liečebno-pedagogický prístup a deti podporovať v rozvoji
-
Deti zažívajú bežné denné zážitky ako majú deti v materských školách, zažijú čo je to byť súčasťou kolektívu
-
Podpora rozvoja alternatívnej formy komunikácie ako sú gestá, piktogramy, komunikátory
-
Skupinové aktivity pod vedením liečebného pedagóga zamerané na orientáciu v čase, dňoch, ročných obdobiach, uvedomenie si seba, uvedomenie si kolektívu
-
Liečebno-pedagogická intervencia zameraná na poznávanie vybraných tém
-
Individuálne aktivity zamerané na rozvoj vybraných oblastí
-
Multisenzorická stimulácia – sprostredkovanie témy pomocou zapojenia viacerých zmyslov
Deti podporujeme v samostatnosti pri činnostiach ako je:
-
Pitie – podporujeme deti v samostatnom úchope, pridržaní si pohára, prechod z fľaše na sosák, prípadne pohár (lepšia kvalita pitia)
-
Jedenie – podpora samostatného držania lyžice a vedenie k ústam, samostatné jedenie nakrájaného pečiva, slovné vedenie pri kŕmení
-
Hygiena – deti nie sú prebaľované, ale najprv vysadené na WC s redukciou (posun od nočníkov) a až potom zabalené do plienky